راه اندازی سامانه «ارتباط با کتابدار» در سامانه مدیریت کتابخانه ها (سامان)
با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در کتابخانههای عمومی و بهبود و ارتقاء روند ارائه خدمات مرجع مجازی، «سامانه ارتباط با کتابدار» در تمامی پرتال کتابخانههای عمومی متصل به سامانه مدیریت فعال شده است. ایجاد و توسعه خدمات جدید و ارتقاء و بهروزرسانی خدمات موجود، ازجمله اقدامات مستمر و اهداف معاونت توسعه کتابخانهها و ترویج کتابخوانی است. با توجه به اتصال تمامی کتابخانههای عمومی به نرمافزار یکپارچه سامانه مدیریت سامان، این زیرساخت برای ارائه یکی از اساسیترین خدمات کتابخانهای یعنی خدمات مرجع و پرسش و پاسخ آنلاین ارتقاء یافته و بر این اساس، با همکاری ادارات کل فناوری اطلاعات و توسعه کتابخانهها، امکان ارتباط کاربران و اعضاء کتابخانه با کتابداران در سامانه مدیریت فراهم شده است. با استفاده از این قابلیت جدید، کاربران سامان و اعضاء کتابخانههای عمومی میتوانند پرسشها و درخواستهای خود را برای کتابداران کتابخانه ارسال کنند و در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخ پرسشهای خود را دریافت نمایند.
بهبود ارتباط با اعضاء کتابخانههای عمومی، ارتقاء قابلیتهای خدماتی کتابخانهها در محیط نرمافزاری سامان، بهبود روند تعامل کتابداران و اعضاء کتابخانه و توسعه خدمات مرجع مجازی از جمله اهداف این سامانه جدید است.
این سامانه دارای قابلیتهای زیر است:
«پرسش از کتابدار» در موضوعات ساعت کاری، شیفت کاری و نحوه استفاده از خدمات و بخشهای کتابخانه، نحوه عضویت و ....
«درخواست معرفی کتاب» از طرف کتابدار با توجه به موضوع موردنیاز کاربر در قالب ارائه خدمات مرجع و تهیه کتابشناسی به شکل مجازی
«درخواست پستی کتاب» از طریق پست و یا پیک در کتابخانههای دارای خدمات تحویل کتاب در محل؛
«درخواست مقاله» از کتابخانههایی که به پایگاههای اطلاعاتی متصل هستند؛
ارسال پیشنهادها، انتقادها، بیان مشکلات و ارائه راهکارها از طریق گزینه «پیشنهاد و انتقاد» برای کتابداران و مسئولین کتابخانهها؛
امکان رصد و پیگیری درخواستهای عضو از طریق منوی «پیگیری درخواستها»؛
امکان ارسال و اعلام خطاهای فنی سامانه به کارشناسان ذیربط؛
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.